HabboLife Forum
Vuoi reagire a questo messaggio? Crea un account in pochi click o accedi per continuare.

HabboLife ForumAccedi

Habbolife Forum è un fansite ufficiale di Habbo hotel. Rimani aggiornato sulle notizie di questo magnifico mondo virtuale e sugli ultimi argomenti di attualità!

descriptionIl futuro a lungo termine dei Wired su Habbo EmptyIl futuro a lungo termine dei Wired su Habbo

more_horiz
Ciao, sono Jonas e credo che Wired sia la cosa migliore di Habbo. Per questo motivo sto collaborando con Sulake per migliorarlo! In questo articolo voglio parlare del futuro di Wired e di ciò che abbiamo già realizzato con l'aiuto di Johno che mi ha fatto iniziare e tutti gli altri membri di Sulake coinvolti!

Il progetto nel suo insieme

Mentre il gioco e la creatività della base di utenti si sono evoluti molto negli ultimi due anni, io e altri Habbo della Community riteniamo che Wired non si sia evoluto. È ora di recuperare il ritardo!

Il futuro a lungo termine dei Wired su Habbo Lpromo31

Questo è l'obiettivo principale mio e degli sviluppatori con cui sto lavorando: vogliamo migliorare Wired e permettere la creazione di molti più tipi di giochi in Habbo. Portare Wired al Builders Club è stato un primo passo in questo senso, il secondo passo sarà sistemare ed espandere Wired stesso.

Il miglioramento di Wired non solo renderà possibili esperienze migliori in Habbo, ma anche in Habbo X, dove Wired sarà uno dei modi principali con cui i giocatori creeranno giochi e attività play-to-earn.

Il futuro di Wired

Nel breve termine, il lavoro che ho svolto si è concentrato soprattutto sulla correzione di bug e sulla modifica delle meccaniche di Wired esistenti. Ma per il futuro, abbiamo in programma di fare molto di più per Wired!

Si noti che la retrocompatibilità sarà sempre presa in considerazione quando si modificano i sistemi esistenti. A lungo termine, è in arrivo una revisione più ampia di Wired che garantirà la corretta esecuzione di tutti i sistemi di Wired. Ciò significa che Wired sarà affidabile al 100% e non ci saranno quegli strani bug che "a volte" si verificano.

Dopo la correzione dei bug e la rielaborazione, spero che in Wired vengano introdotti nuovi concetti che ne aumenteranno notevolmente il potenziale.

Quello che è stato fatto finora

Abbiamo pianificato questo progetto da molto tempo, ma la codifica vera e propria è iniziata alla fine di aprile di quest'anno. In questo periodo sono già successe alcune cose. Wired è stato portato nel magazzino BC ed è stato corretto un importante difetto di progettazione di Wired che riguardava molte scatole quando i furni Wired venivano spostati all'interno di una stanza.
Per un elenco aggiornato delle modifiche apportate, consulta qui.

Team Wired

Per testare le modifiche in arrivo e fornire un feedback, con l'aiuto di Alyx, ho selezionato un team di esperti globali di Wired che ora hanno accesso a Sandbox.
Il team è composto da:

IAmReallyBored (.COM)
Googlemere (.COM)
HighSparrow (.COM)
Internic (.COM)
,Bomberman (BR)
jolan3000:.: (ES)
Juancha23!!! (ES)
Sävel (FI)
Vara-Kaukoyhtey (FI)

Vorrei cogliere l'occasione per sottolineare che non sono un dipendente Sulake a tempo pieno e sto lavorando con i membri del team Habbo su base freelance, concentrandomi su Wired. In ogni caso, ci aspettano tempi entusiasmanti. Grazie per aver letto questa News!

Clicca qui per leggere tutte le ultime notizie a riguardo dei Wired! #FurniWired

descriptionIl futuro a lungo termine dei Wired su Habbo EmptyRe: Il futuro a lungo termine dei Wired su Habbo

more_horiz
Wired updates – batch 1
  • Wired was brought to the BC Warehouse.
  • Fixed bug causing WIRED Trigger: User Enters Room to be prone to scripting.
  • Modification to the Wired room timer: it will now only reset automatically if the room is killed (after 30s of being empty).
  • Fixed bug where WIRED Effect: Execute Stacks broke after timer reset.
  • Fixed bugs in WIRED Effect: Move Furni towards nearest user, WIRED Effect: Move Furni away from nearest user and WIRED Effect: Change Furni Direction which caused selected furni to reset their rotations when they were moved.
  • Fixed bug in WIRED Effect: Toggle to random state where gifts and viking houses could be toggled.
  • Non-Wired changes:
    • Magic stack tiles are now included in room exports/imports.
    • Rate limits have been improved for placing items.
    • Walking limitations have been removed.


Wired updates – batch 2
  • Fixed a design flaw in Wired where the setup reloads when Wired moves in the room:
    • WIRED Effect: Move Furni towards nearest user and WIRED Effect: Move Furni away from nearest user: reload flaw caused them to move to the top-left side of the room.
    • WIRED Effect: Change Furni Direction: reload flaw caused a revert to original direction and a disregard of the correct direction.
    • WIRED Effect: Give Points and WIRED Effect: Give score to a predefined team: reload flaw caused award counter to reset. This update affects backward compatibility, see fix detailed below.
    • WIRED Trigger: Score is achieved: can normally only be triggered once per game, reload flaw caused an indefinite amount of triggers per game.
    • WIRED Add-on: Unseen Effect: reload flaw caused the purpose of this Wired to break.

  • The design flaw fix required refactors in Wired:
    • Reduced the amount of database access for Wired, setting up Wired should be faster now.
    • WIRED add-ons were reworked behind the scenes. This rework will also allow for new add-ons to be released, which was previously close to impossible.
    • Wired does not reload behind the scenes anymore, which means that complex Wired setups with moving elements should be faster now.

  • Fixed a rare Wired bug where Wired could execute before all items in the room were loaded.
  • Decreased rate limits for setting up Wired.
  • You now have the option to award an amount of points an infinite number of times in WIRED Effect: Give Points and WIRED Effect: Give score to a predefined team.
  • Non-Wired changes:
    • Magic stack tiles retain their correct height after a room is reloaded.


Wired updates – batch 3
  • WIRED Add-On: Unseen Effect does not reset on timer reset anymore.
  • New Wired -> WIRED Add-on: At least one condition is true (evaluates Wired conditions with OR-logic).
  • Add-ons now have a client-side interface. (irrelevant for now).
  • Bug fixes for leaderboards:
    • Fixed bug where leaderboards clear themselves (in certain time zones).
    • Fixed bug where "Highscore – per team" overrides itself with worse values.
    • Fixed bug where “Leaderboard – most wins” forgets score of users that weren't in top 15 after room kill.
    • Fixed bug where leaderboards don’t clear when next room initialisation is exactly one year later.

  • Increase the amount of entries on a leaderboard from 15 to 50.
  • Fix bug where a game counter stops itself immediately after starting.
  • Fixes to Wired visualisation:
    • Conditions were previously neglected when animating Wired. They now correctly light up (this is more relevant with the new add-on).
    • Add-ons are animated too (only ones that were applied, in the case of invalid combinations of add-ons).

  • Code refactor to share more code between triggers, actions, conditions and add-ons, for better maintenance and future updates.


Wired updates (not live yet) – batch 4
  • New timer systems for Wired:
    • Game counters that count up. These are the counterparts to existing counters that count down and start games (Banzai / Freeze / football counters).
    • Counters that count up but do not affect a game state. More than one of these can be used at the same time without side effects adversely affecting the game.
    • New Wired -> WIRED Effect: Control Counter
      • Check option from: Start, Stop, Reset, Pause, Resume.
      • Select the counters to apply this effect to (works for the new counters and old countdown counters).

    • New Wired -> Wired Trigger: Counter elapses set time:
      • Select the seconds and minutes.
      • Select the counters that will trigger this Wired box.

  • New leaderboards:
    • Highscore – Fastest Time.
    • Highscore – Longest Time.

  • Bug fixes in collision triggering Wired effects (WIRED Effect: Move Furni towards nearest user, WIRED Effect: Move Furni away from nearest user and WIRED Effect: Change Furni Direction).
    • Previously did not trigger user collisions on all colliding tiles when using furni larger than 1x1.
    • Chasing Wired should expand chase lines for furni larger than 1x1, according to their dimensions.
    • Non-stackable furniture larger than 1x1 blocked themselves when moving using these Wired boxes.

  • Fixed bug in WIRED Effect: Match Furni to Position and State where, in some situations, it moved furni to a location and/or rotation even when those checkboxes were not selected.
  • WIRED Trigger: Furni State Is Changed now works with one-way gates too.
  • Bug fix for WIRED Trigger: User Enters Room: specifying a triggerer name didn’t work if the name was bobba filtered.
  • Behind the scenes refactor for how Wired is updated and validated.
  • Validation fixes in WIRED Effect: Bot Changes Clothes.
  • Fixed interference issues in Wired when picking up BC items and placing new BC items with the same furni ID. 
  • Non-Wired changes:
    • Bug fixed that allowed players to enter one-way gates in invalid locations.

descriptionIl futuro a lungo termine dei Wired su Habbo EmptyRe: Il futuro a lungo termine dei Wired su Habbo

more_horiz
Da sempre ho ribadito molte volte che su Habbo servono nuove meccaniche di gioco. Perché purtroppo ormai il 99% delle attività, sia locali, che globali, alla base sono sempre le stesse (a cambiare è solo il tema). Quindi penso che il miglioramento dei wired e l'inclusione di essi nel BC sia il primo passo.

Speriamo che in futuro vengano introdotti nuovi wired, nuovi meccanismi al livello dei ormai vecchi e noiosi crackable/crafting e altre novità che miglioreranno la giocabilità
privacy_tip Permessi in questa sezione del forum:
Non puoi rispondere agli argomenti in questo forum.
power_settings_newAccedi per rispondere